lauantai 21. elokuuta 2010

Matkakuume nousee pikku hiljaa

Matkailuintoa vähän hillitäkseen.. tai pahentaakseen kattelin vähän kaupunkeja joissa haluisin täällä euroopassa käydä. Italiassa ja Espanjassa oon käynykki, mutten just noissa kaupungeissa ja sinne hinku on kova! Kaupunkeja on toki monia lisää, mutta jos tähän nyt vaan muutaman laitan. Ja mä olen yks niitä ainoita, jotka ei oo ikinä käyny Kreikassa. Sen sijaan mun äiti on käyny siellä varmaan 10 kertaa :D

Rooma

Jääny näkemättä tää kaupunki, vaikka italiassa muuten oonki käyny jo pariki kertaa. Ja suunnitelmana oli sillon tänne puoleks vuodeks muuttaa. Mutta ei se estä silti käymästä täällä.


Lissabon

Oon kuullu Lissabonista vaan hirveesti tarinoita kuinka kiva ja ihana paikka se on ja mitä kaikkea siellä voi tehdä. No semmonen pitää ite käydä tarkastamassa.


Barcelona

Vähän sama juttu Barcelonassa. Paljon kaikkea kuullu, tosin nyt äiti vähän jo ehti murentaa mun haaveita tästä kaupungista, kun ne mun siskon kanssa siellä kävi. Mut ehkä mä kuitenkin teen omat johtopäätökset sitte ku oon ite käyny.


Ateena


Yleisesti Kreikassa en oo ikinä käyny ja Ateenassa on paljon historiallisia paikkoja, jotka haluisin nähä. Mut ehkä siinä ite Kreikassaki pitäis vierailla.

Ja nää oli vasta nää euroopan sisäiset paikat joissa en oo käyny. Sitten on ne joihin haluun palata aina uudestaan ja uudestaan. Ja tietenki ne kaikki euroopan ulkopuoliset kohteet. Oi voi, millon mä nää kaikki ehin? Olisko sellasta ammattia mis pystyis vaan matkustelee ympäri maailmaa?

2 kommenttia:

  1. Ihania paikkoja!:) hei mikset opiskele matkaoppaaksi? tai lentoemännäksi? etenkin matkaoppaana saisi esitellä juuri kaikkia mielenkiintoisia kohteita ja pääsisi ympäri maailmaa! itse en ole hakeutunut tuohon ammattiin kun usein vaaditaan esim. tiettyä ikää ja olen matkakohteiden suhteen aika nirso...

    VastaaPoista
  2. Oon noitaki ammatteja joskus harkinnut, mutta olen myöskin huomannut, että viihdyn enemmän työssä jossa saan olla luova, joten toisaalle suuntaan. Mutta kyllä noissa kaupungeissa tulee vielä käytyä :)

    VastaaPoista