maanantai 12. heinäkuuta 2010

Listailua

Minulla on tapana aina ajankuluksi ja muutenkin tehä kaikenlaisia listoja asioista mitä pitäisi muistaa tai muuten vaan. Yleensä vaan kirjaan ne johonkin vihkoihin ja niitähän minulta löytyy se 10 varmaan, niin päädyin tällä kertaa kirjaamaan tänne.
Ja tämän päivän listausaiheena on asioita, joita voisin taas muistaa alkaa tekemään.

- käymään lenkillä

olen vasta hiljattain löytänyt lenkkeilyn ilon, mutta muuton ohessa ei ollut aikaa ja nyt olen vain ollut ihan liian laiska. en myöskään ole varma, onko ihan terveellistä lenkkeillä tuolla helteellä.
- kirjojen lukeminen
tämän aloitinkin jo, kun löysin taas vahingossa j.d. robbin (aka nora roberts) pitkään keräilemäni sarjan seuraavan osan, ja olen tietenkin täysin koukussa siihen.

- musiikin kerääminen

tietokoneeni kävi pitkään huollossa, ja sen yhteydessä katosi kaikki musiikki ja muu koneelta. ja ipodinihan päivittelen koneen kautta ja kuuntelen musiikin muutenkin yleensä sieltä, ni sen voisi päivittää.

- tavata taas ystäviäni
minulla on paha tapa tavata vain tiettyjä ystäviä usein ja muut jäävät hyvin vähälle huomiolle, ni voisin tämän tavan parantaa!!!

- siivota asuntoa

varsinkin nyt. voisin ne laatikot poistaa vihdoin sieltä kulmista roikkumasta ja vieläkin siitä imurista unelmoin, mutta olen sanonut siitä jo niin monelle, että epäilen saavani tuparilahjaksi varmaankin 5 imuria :D

- piirrellä

rakastan piirtämistä. ihan kaikenlaista piirtämistä. niin vaatteiden suunnittelupiirustuksia, kuin ihan luonnonkuvia, eläimiä tai mitä vain. teen sitä vain hyvin harvoin. nyt on välineet kasassa pääsykokeiden takia, niin voisi piirrellä useamminkin.

- kirjoittaminen

rakastan kirjottamista vaan ylipäänsä niin, että voisi kirjotella vähän useammin kaikenlaista, ei vain tänne.

- tehä kotirutiinit ajoissa

kotirutiineja kertyy paljon viikon aikana, ja mulla on hyvin huono tapa jättää osa tekemättä tarpeeksi ajoissa.

- tutkia opiskelumahdollisuuksia

siis suomessa ne jo tiedän, mutta ulkomaisiin opiskelumahdollisuuksiin pitää perehtyä paljon tarkemmin, joten niitä pitäisi selailla paljon ja antaumuksella.

- pitää laskut ajantasalla

mä vihaan laskujen maksamista YLI kaiken. en voi sietää sitä olotilaa mikä mulla siitä seuraa, kun pitää kerralla pistää niin hirveä määrä rahaa johonkin. ni sitten jakelen laskuja vähän erikerroille, ja unohtelen maksaa niitä. hups :P

- yrittää olla keksimättä mitä voisi shopata

tosin se on melkein mahdotonta, kun tulee koko ajan joku uusi idea mitä voisi shopata ja sitten alkaa himoitsemaan jotain tai keksii spontaanisti jotain hankkia. sitten jälkeenpäin luulisi miettivän miksi niin teki, mutta lähinnä harmittelen miksi julkisilla matkustaminen maksaa, kun se vie shoppausrahaa.

- hoitaa ihoa

näin kesällä olen laiska sitä tekemään, vaikka muuten hoidankin päivittäin. ja juuri nyt kesällä iho kärsii, joten pitäisi varmaan muistaa sitä hoitaakkin aina välillä.
Näitä olis varmaan vielä vaikka kuinka ja paljon, mutta nyt just ei tuu mieleen. Mut listoja tänne muutenkin saattaa ilmestyillä, kun täältä niitä on aina niin helppo tarkastaa.

Päädyin yhtenä päivänä katsomaan ikkkunoideni väliin, kun ne siis ovat niinkuin suurimmassaosassa taloista, sellaiset kaksiosaiset, joiden välissä on tilaa. Ja sieltä löytyi ihan järkyttävän kokoinen hämähäkki (siis suomen mittakaavassa). Minä kun satun kammoamaan näitä enemmän kuin mitään tutkin sitten päivittäin, että onhan hämppis vielä ikkunoiden välissä, eikä ole päässyt sieltä tänne asunnon puolelle.

Otin siitä sitten kuvankin, kun kukaan ei kuitenkaan muuten uskoisi selityksiäni isosta hämiksestä. Ja samalla tuo on jonkunlaista siedätyshoitoa minulle. Nyt hämis on jo onneksi kuollut, vaikkakin minä olen niin taikauskoinen, että pelkään sitäkin.. :S

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti