maanantai 19. heinäkuuta 2010

Kampaajalla käynti

Kävin tässä yhtenä päivänä vihdoin kampaajalla, kun olin siitä jo pitkään unelmoinut. Ensin en ollut satavarma siitä mitä halusin ja sitten ei vain ollut aikaa. Mutta nyt onnistuin saamaan ne kesähiukset mitkä halusin. Nää on ihan täydelliset inkkarinauhan tai hatun kanssa. Ja muutenki. Kiharat sopii ja ne on hyvin aina. Niin märkänä kuin kuivina. Ja niistä saa tehtyä vaikka mitä. Oon ihan innoissani!



Tosin kampaajalla ollessa ei ollu ihan niin kivaa. Ensinnäkin se kampaaja vähän puski liikaa. Se yritti koko ajan suostutella mua siihen et värjäisin hiukseni. Sanoin et ei nyt ja etten oo viel valinnu minkä väriseks haluun värjätä, ni tää sano et se voi valita. MUN HIUKSET! Ja tiedän, et sillä hetkellä oli ihan kauhee juurikasvu, ja mulla on toinenkin väriongelma, mutta siitä myöhemmin. Ne on silti mun hiukset. Jos sanon ei, niin se on ei. Eikä siitä kuuluis jankuttaa.
Sitte se jatko tätä sillä et mun vanha leikkaus ei sovi kellekkään, ja miks mulle on joskus semmonen tehty. Ja siitä kuinka tää ja tää ja tää väri ei sovi mulle. Tätä kaikkea oli kovin kiva kuunnella siellä. Suoranaisesti sano et kaikki mitä oon viimeaikoina tehny ei sovi mulle. Joistain asioista olin niin eri mieltä, että oikein alko ärsyttää.Ja lopuks se viel päätti vaihtaa mun jakauksen puolta. Tai siis leikkaushan tehtiin jakauksen mukaan. Pyysin et tekis keskijakauksella, sillai se on helpoin muotoilla just sillee ku haluu. Mutta kun ei, kun sille se ei käyny. Huh!


Mä tykkään hiuksista. Se oikeesti sai niistä semmoset kui pyysinki ja halusinki, mut en kyl toiste tälle kampaajalle mene, tuon kaiken jankutuksen jälkeen. Jäi ärsyyntynyt ja turhautunut olo kaikista sen höpötyksistä. Tuossa yllä näkyykin tuo minun hieno värikaari hiuksissani. Järkkyttävää!


Nyt kuitenkin olen onnistunut myöskin värjäämään hiukseni. Tosin en tämän kampaajan luona. Valitsin väriksi vähän punertavamman ruskean, eli mahongin. Niin se vähän tasottaa tuota värivaihtelua. Olen ennen värjännyt tummalla ruskealla, mutta värjäsin niin monesti, ettei sen päälle tartu enää vaaleammat värit. Pieni heijastus punaista saattaa näkyä, mutta muuten pitää lähinnä kasvattaa tuo tumma osa pois. Voisin käydä kampaajalla värjäilemässä raitoja niin, että saisin vähitellen vaaleammat hiukset, mutta se kävisi todella kalliiksi. Ehkä joskus. Mutta nyt tällä tavalla.

2 kommenttia:

  1. kivat sävyt! tykkään etenkin tuosta ekasta kuvasta

    VastaaPoista
  2. Jos tää kommentoiminen nyt tänne onnistuis.
    Eli siis ekassa kuvassa on vielä vanha väri päässä, siinä ei vaan niin kunnolla näy se juurikasvu. Mutta vikassa kuvassa on se oikea hiusväri tällä hetkellä :)

    VastaaPoista