sunnuntai 7. marraskuuta 2010

M ja K seikkailee osa.1

Joku aikoja sitten pyyteli minua kertomaan miten se viime syksyinen euroopanmatkailuni lopulta meni, joten ajattelin nyt vihdoin siitä kertoa.

Viime syksynä lähdin siis kaverini kanssa matkustelemaan eurooppaan. Hermo lomaa.
Alunperin meillä ei siis ollut minkäänlaista suunnitelmaa siitä kuinka kauan olisimme poissa ja minne menisimme. Aloitimme vain matkamme aamulla aikaisin Turusta lähtemällä laivalla Tukholmaan.

Oli sillon vielä vähän pidemmät hiukset. Päivälaivalla mentiin. Vaikkakin muutama ensimmäinen tunti nukuttiin hytissä, koska ei oltu nukuttu yöllä kunnolla. Ilma oli mahtava ja vietettiin melkein koko päivä kannella nauttien auringosta ja kuunnellen musiikkia.

Tukholmassa vähän kierreltiin, mutta meillä oli sen verran kantamuksia että aika nopeasti siirryttiin juna-asemalle, jotta päästäisiin meidän ensimmäiseen suunnittelemaamme kohteeseen Köpikseen. Saatiin asemalta liput ja sitten odoteltiin matkaan lähtöä ravintolassa jossa maisteltiin vapautumisdrinkkejä (jotka oli aivan liian vahvoja) ja nachoja.

Yöjunalla saavuttiin saavuttiin seuraavana aamuna Köpikseen. Matka oli sellaset 7 tuntia ja meillä oli istumapaikat, joten kunnon nukkumista siinä ei kyllä tullu! Onneksi olin jo tottunut moiseen. Päädyttiin etsimään ensitöiksemme joku edullinen hotelli tai hostelli, ja sellainen löytyi Köpiksen juna-aseman läheisyydestä Norlandia Star. Hotelli oli siisti ja edullinen verrattuna moniin muihin. Mutta sieltä ei sitten löytynyt huoneista wlania eikä huoneen hintaan kuulunut aamupala. Mutta siistit suihkut ja kunnon sängyt veivät voiton! Illalla päätimme lähteä kahdestaan vähän juhlimaan Köpiksen yöhön. Kiertelimme paljon ja löytyi paikkoja, mutta aika hintavaa kyllä oli.

Seuraavana päivänä tapasimme tuttumme jonka luokse menimme sitte yöpyilemään pariksikin yöksi. Hän vei meidät kiertoajelulle Köpiksen rannassa.

Merenneito

Ocean Race vene

Matala tunneli

Ja sitten illalla päädyttiin tekemään jotain ylihelppoa ruokaa yhdessä ja nauttimaan sitä viinin kanssa. Myöskin mentiin tuttujemme bileisiin samana iltana, mutta sitä kuvasaldoa en taida tänne laittaa.
Seuraavaksi päädyttiin vierailemaan toisen tuttavamme luokse. Pidimme omat pippalot hänen pienessä huoneessaan juoden rommia ja ottaen hölmöjä kuvia ja nauraen niin kaikelle! :D

Meillä oli vihreäpaitapäivä.
Seuraavana päivänä kävimme hänen koiran kanssa lenkillä kiertelemässä hänen kotikulmiaan. Hän siis asuu ihan Köpiksen rannassa ja sieltä näki Köpiksen ja Malmön välisen sillan.

Oli aika mahtavaa, kun aurinkokin vielä loisti noin! Käytiin vielä samana päivänä leffassa katsomassa The Ugly Truth. Oli aika jännä kokemus käydä leffassa ulkomailla. Vaikka täysin ymmärrän leffoja englanniksi ja itseasiassa yleensä katonkin ne englanniksi ilman tekstityksiä, niin se oli silti jännää.