torstai 27. tammikuuta 2011

M ja K matkustaa osa.3

Ja matkan loppu..

Lähdettiin ranskasta muutamaksi päiväksi kiertelemään italiaa. Jätimme suurimmat matkatavaramme sinne ranskaan tuttujemme luo ja otimme vain vähän mukaamme. Aloitimme taas junamatkustelun. Suoraan Nizzaan ja siitä rivieraa pitkin Alassioon asti. Jouduimme hetken vähän kiertelemään, että löysimme sieltä yöpymispaikan. Kun tosiaan saavuimme perille taas aika myöhään illalla. Tosin siellä oli niin lämmin, joten miten ihmeessä emme keksineet vain yöpyä rannalla. Tuo kaupunki oli niin hiljainenkin ettei se olisi ollut ongelma.

Yöpymispaikka kuitenkin löytyi ja jätimme tavaramme sinne ja lähdimme suoraan syömään. Oli jo aika jäätävä nälkä. Tuollaisista kannuista saimme viiniä ja sitä tulikin litkittyä aikalailla. Mahtavaa pizzaa syötiin!
Alassio oli aika kiva pieni kaupunki, jota tuli kierreltyä aika paljon. Kivoja pieniä kauppoja, ihana ranta ja melkein tyhjiä ravintoloita. Mahtavaa pastaa!!

Ja tietenkin jäätelöä... joka suli suorastaan päälleni. Olin ihan jäätelössä!

Mulla oli joku into kuvailla puluja. Ne oli siellä aika resuisia.

Ja matka jatkui siitä sitten Nizzaan. Illalla lähdimme liikkeelle ja ensin meidän piti majailla Marseillessa, mutta siellä oli joku konferenssi meneillään niin mitkään edulliset mestat ei ollu auki. Joten piti lähteä junalla takaisin, mutta joku oli päättänyt hypätä junan alle ja junat ei liikkuneet, joten saatiinki bussimatka Marseillesta Nizzaan. Oma kokemuksensa. Nizzasta löydettiin onneksi aika nopeasti meille hinnaltaan sopiva hotelli. Tosin se oli aika järkyttävä! Se haisi homeelta ja taisin nukkua siellä vaatteet päällä.

Nizzan ranta oli aika kivinen ja siellä oli jotain sairaita miehiä, jotka tuli luvatta vaan kuvailemaan meitä. M sitte päätti vähän huutaa niille niin nopeastikko lähtivät karkuun. Koko päivä vietettiin siinä rannalla hikoillen ja uskalsin jopa käydä pulahtamassa siinä meressä. Oli aika raikastavaa!!

Palasimme ranskaan ja viikonloppuna saimme M:n serkun kavereilta kutsun viettämään iltaa heidän luokseen. Meille tarjoiltiin ensin kastanjakeittoa alkupalaksi. Oli muuten älyttömän hyvää!!! Ja sitten syötiin pizzaa, juotiin ja juoruttiin ja pidettiin hauskaa. Lähdettiin siitä käymään baarissakin. Siellä tosiaan baarit ovat auki johonkin 5 aamulla. Tosin emme olleet siellä loppuun asti, mutta en nyt muista mikä oli syy lähtemiseemme. Hauskaa meillä taisi kuitenkin olla.

Lopulta sitten päädyimme lähteä kotiin. Ensin vietimme taas useamman tunnin juna-asemalla ootellen junaamme. Pariisissa jäimme ja siirryimme lentokentälle, jossa tyhminä seikkailimme ympäriinsä ennenkuin löysimme oikein terminaalin. Meidän piti vielä shopata lentokentällä, mutta olimme sellaisessa terminaalissa jossa oli vain yksi ylikallis kauppa, niin eihän siitä mitään tullut.

Lopulta kotona.
Matkamme kestikin kolme viikkoa ja hyvin ruskeina tultiin suomeen masentumaan, kun täällä oli niin harmaata! :D